E.Lockhart "Kłamczucha" #45 + rozdanie! (zakończone)

Zapewniam Was, jeszcze nigdy nie czytałam tak dobrego młodzieżowego thrillera psychologicznego!


Tytuł: Kłamczucha
Autor: E.Lockhart
Stron: 318
Rok wydania: 2018
Wydawnictwo: Czwarta Strona

Istnieją siły tkwiące w twoim ciele, które nigdy cię nie opuszczą, bez względu na twój wygląd, bez względu na to, kto cię kochał albo nie kochał.

~~~~~~~~~~~~

Jule to dziewczyna, która jest przygotowana do ataku lub ucieczki w każdej chwili. Potrafi się kamuflować jak nikt inny. Jej spryt pozwala być zawsze krok dalej przed resztą ludzi. Ta odległość od nich sprawia jednak, że Jule jest samotną osobą.

Imogen to bogata dziewczyna i zagubiona sierota, która przyzwyczaiła się do tego, że może mieć wszystko czego tylko zapragnie.

Co wyniknie z przyjaźni tych dwóch zarazem tak podobnych i tak różnych dziewczyn?

Chcesz, żebym poświęcała ci uwagę, kiedy nie mam na to najmniejszej ochoty. [...] Posadziłaś mnie na firmamencie i chcesz, żebym zawsze gotowała coś pysznego, czytała wielką literaturę i była dla wszystkich przemiła, ale to nie jestem ja, a to mnie wykańcza. Nie chcę przebierać się dla ciebie i udawać kogoś, kim nie jestem.

~~~~~~~~~~~~

Nie wiem dlaczego, ale napisanie, o czym jest ta książka, sprawiło mi dużo problemów. Wiem, co się dzieje w tej powieści (no bo przecież ją przeczytałam), wiem kim są bohaterowie, ale kiedy przyszło mi to ubrać w słowa okazało się to piekielnie trudne. 

Kłamczucha  jest książką inna niż wszystkie. Historię Jule i Imogen poznajemy od tyłu, czyli najpierw czytamy rozdział 18, później 17 i tak dalej. Jest to bardzo ciekawy zabieg, bo sprawia, że chociaż nie do końca wiemy o co chodzi bardzo chcemy poznać dalsze wydarzenia. Czas wydarzeń przedstawiony od końca powoduje też, że nasza ocena głównej bohaterki ciągle się zmienia. U mnie przechodziło to od zwykłej, bogatej dziewczyny przez niestabilną, zniszczoną nastolatkę aż do... Nie, nie mogę Wam zdradzić :) Sami będzie miel okazję się przekonać.


Jak już wspomniałam mój obraz Imogen i Jule ciągle się zmieniał w trakcie lektury. Pozostawały jednak pewne cechy, które były dla nich charakterystyczne niezależnie od wydarzenia mającego właśnie miejsce. Jule była dziewczyną, która za wszelką cenę chciała, aby Imogen była dla niej idealną przyjaciółką. Traktowała Imogen jak chodzący ideał, który zawsze miał być uśmiechnięty i piękny. Moim zdaniem wynikało to z tego, że Jule w swojej głowie stworzyła jakiś obraz przyjaciółki i starała się, aby to właśnie ta bogata dziewczyna pasowała do jej ideału przyjaciółki. Dziewczyna tak desperacko pragnęła zwykłej ludzkiej uwagi i bliskości, że dopuszczała się strasznych czynów.
Imogen otaczała się sporą ilością ludzi, dzięki którym sprawiała wrażenie szczęśliwe, bogatej nastolatki. Jednak w głębi duszy była zagubiona i samotna, ciągle jej czegoś brakowało. Jej ulubionym zajęciem było wykorzystywanie ludzi, robienie im nadziei i łamanie im serc. 
Obie dziewczyny były sierotami. Imogen nie pamiętała swoich rodziców, bo "pozbyli się" jej, gdy ta była jeszcze malutka. Jule straciła rodziców w wieku ośmiu lat. Znalazła ich ciała na trawniku przy swoim domu. To właśnie ten fakt łączył obie dziewczynki.

Jule była dość dziwną bohaterką, ale polubiłam ją. Przypomina mi trochę tytułową bohaterkę Margo. Obie dziewczyny skrupulatnie realizowały wcześniej przygotowany plan i obie były... trochę niestabilne psychicznie. 


W tej historii nie ma żadnych luk - wszystkie wydarzenia zostały przez autorkę świetnie zaplanowane i równie dobrze zrealizowane. Każdy rozdział odkrywa przed nami nowe szokujące wydarzenia z życia Jule i Imogen. Kiedy już mniej więcej zaczęłam rozumieć, co się dzieje w tej powieści, nie chciałam jej odkładać dopóki nie poznałam zakończenia. Odłożyłam tę książkę z ogromną ilością pytań, na które nie znalazłam odpowiedzi w tej tajemniczej książce.

Kłamczucha ujawnia nam najciemniejszą stronę człowieczeństwa. Jak daleko jesteśmy w stanie się posunąć, aby osiągnąć to, co chcemy. Co jesteśmy w stanie zrobić, żeby poczuć się kochanym, potrzebnym i zyskać trochę uwagi innej osoby? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tym świetnym młodzieżowym thrillerze psychologicznym

~~~~~~~~~~~~
ROZDANIE!
Jeżeli chcecie sami poznać historię toksycznej przyjaźni dwóch młodych dziewczyn, zapraszam do wzięcia udziału w rozdaniu z okazji 115 obserwatorów i 20 tysięcy wyświetleń na blogu! Do wygrania jest jeden egzemplarz Kłamczuchy i zakładka od Wydawnictwa Czwarta Strona. Co trzeba zrobić, aby mieć szansę na wygranie?

1. Musisz być obserwatorem mojego bloga,
2. W komentarzu pod tym postem odpowiedz na pytanie konkursowe (podane niżej) i podaj email kontaktowy w celu skontaktowania się z Toba w przypadku zwycięstwa,
3. Możesz także udostępnić tego posta i polubić mój Fanpage na Facebooku (nie jest to konieczne)

Pytanie konkursowe: Gdybyś mógł wyjechać razem ze swoim przyjacielem na kilka dni, w jakie miejsce byście się udali i dlaczego?

Rozdanie trwa od 03.02.2018 do 17.02.2018
Wyniki konkursu pojawią się 18.02.2018 

Wszystkim uczestnikom konkursu życzę powodzenia!

~~~~~~~~~~~~

Za egzemplarze bardzo dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona!

16 komentarzy:

  1. Właśnie zaczęłam czytać. Ciekawa jestem tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zainteresowałaś mnie tą książką, jak będę mieć okazję na pewno przeczytam.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy zabieg z poznawaniem historii od końca... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dybym otrzymała możliwość wyjazdu w jakieś miejsce z moją przyjaciółką, byłby to aquapark TATRALANDIA. Znajduje się on na Słowacji. Jest tam wiele świetnych i ekstremalnych zjeżdżalni.
    Dodatkowo aquapark posiada mini wesołe miasteczko. Ma ono wiele atrakcji, min. gabinet krzywych luster, byk na rodeo i kolejkę, z której można podziwiać piękne widoki.
    Byłam już tam kiedyś, ale tylko z rodzicami. Cudownie byłoby pojechać tam z najlepszą przyjaciółką. Obie kochamy aquaparki!
    Email: nicola.pinkawa@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zaintrygowana tyłem, chętnie przeczytam książkę jak tylko znajdę chwilę wolnego czasu:)
    www.aleksandramistake.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka wydaje się bardzo ciekawa, sięgnę chyba po nią w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdybym miała okazję wyjechać gdzieś z moją przyjaciółką to myślę, że byłby to Paryż. Dlaczego? Dlatego, że obie jesteśmy zafascynowane pięknem tego miasta i jego niesamowitą architekturą. Poza tym byłoby to spełnienie naszych marzeń.
    Email: emilkaweis@gmail.com
    PS Wspaniała recenzja:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdybym miała okazję spędzić kilka dni z moją przyjaciółką i wybrać dowolny kierunek, poleciałybyśmy na Dominikanę. Szalenie podoba mi się perspektywa dni na ciepłej plany- kąpieli w błękitnej wodzie oceanu i wylegiwania się na piasku, oraz nocy w rytmach latino w miejscowych klubach. Leniwe godziny plotek zmiksowane z tańcem to jest to :)
    rudarecenzuje@gmail.com

    Bardzo chciałam poznać ten tytuł, odkąd ujrzałam go w zapowiedziach, wydaje się świetny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje się być ciekawa, dlatego na pewno bym wzięła ją na wyjazd z przyjaciółką tam, gdzie nie ma facetów. Tylko my dwie, plaża, słońce i palemki. Znamy się 17 lat i jeszcze ani razu nigdzie razem nie wyjechałyśmy, bo nasi partnerzy są zazdrośni. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bym sie wybrała z Tobą, Grzejsikiem i Werksienem do Turcji. No bo czemu nie. Możemy też wziąść "mur" Będzie bombowoo! LICZĘ NA KSIĄŻKĘ XD ❤

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdybym mogła wybrać się w dowolne miejsce to pojechałabym do Zakopanego. Otóż za mojego najlepszego przyjaciela uważam mojego narzeczonego, który mnie zawsze wysłucha i wspiera na ile tylko może. Zawsze moge na niego liczyć. A zakopane dlatego, że 19.07.2017r. Właśnie w tym mieście powiedziałam tak, a za rok i 2 miesiące skradnę jego nazwisko ❤

    E-mail:aneta5janiec12@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bym się wybrała z Tobą,Grzejsikiem i Badursienem do Norwegi żeby spotkać aktorów że Spamu!

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdybym miała okazję razem z moją przyjaciółką spędzić kilka dni w dowolnym miejscu, wybrałabym oczywiście stolicę Nocnych Łowców -
    Alicante. Miasto znajduje się w Idrisie na pograniczu Niemiec i Francji. Cały Idris przepełniony jest cudownymi widokami, a w Alicante aż czuć magię w powietrzu (między innymi dlatego, że są tam wieże, na które są nakładane potężne czary obronne). Razem z moją przyjaciółką mogłabym wtedy odbyć całkowity trening Nocnego Łowcy, może nawet brać udział w Porozumieniach. Zaprzyjaźniłybyśmy się z naszymi ulubionymi książkowymi postaciami i poznałybyśmy wielu Podziemnych ♥ Walczyłybyśmy u boku najlepszych wojowników przeciw demonom (jeśli zajdzie taka potrzeba :P). No i oczywiście ja i moja najlepsza przyjaciółka zostałybyśmy swoimi Parabatai <3
    Pozdrawiam serdecznie ♥
    E-mail: caroline.koprek@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję zwycięsta! Oczarował mnie Twój komentarz <3
      Skontakuję się z Tobą mailowo i wkrótce wyślę do Ciebie nagrodę!
      Pozdrawiam!

      Usuń

Copyright © 2014 LIBRO D&K , Blogger