Wyzwanie blogowe #1

Nasza Facebookowa grupa blogerów utworzyła wyzwanie blogowe - co miesiąc na naszych blogach będą pojawiać się wyzwania. Tematem tego miesiąca są serie książkowe. Postanowiłam napisać kilka słów o moich dwóch ulubionych seriach :) Zapraszam serdecznie!



1. Czas żniwSamantha Shannon
O do tej pory wydanych książkach z tej serii pisałam już recenzje. W skrócie napiszę tutaj, że podczas czytania tej serii przenosimy się do Londynu w 2059 roku. Główną bohaterką jest Paige Mahoney i sam fakt, że dziewczyna oddycha czyni z niej groźnego przestępcę. Dziewiętnastolatka należy bowiem do najwyższej kategorii jasnowidzenia - Paige jest potężną Bladą Śniącą.  
Świat, który Samantha wykreowała na potrzeby tej serii jest równie rozbudowany, co ten z Harrego Pottera. Jesteśmy stopniowo wprowadzani w całe to zamieszanie, które ma miejsce i powoli odkrywamy, dlaczego jasnowidze są przestępcami i co daje Paige jej moc. Na podstawie do tej pory wydanych trzech tomów mogę stwierdzić, że jest to jedna z moich ulubionych serii. Gwarantuję Wam, że nie będziecie mogli się oderwać od Czasu żniw :)


2. Buntowniczka z pustyni - Alwyn Hamilton
Czy już wspominałam, jak bardzo lubię poznawać nowe światy w książkach? Jeśli nie - uwielbiam to! Buntowniczka z pustyni wprowadza nas w zupełnie obcy nam klimat pustyni i wojny na piaszczystych terenach. Główna bohaterka, Amani, od zawsze marzyła o ucieczce ze swojego rodzinnego miasta. Chciała żyć z dala od okrutnego systemu, według którego żyło jej wujostwo. Razem z poznanym Jinem rozpoczyna pełną przygód ucieczkę przez gorącą, pełną dżinów i magicznych stworów pustynię. 
Chociaż na początku miałam problem ze zrozumieniem tej powieści, z czasem zaczęłam coraz bardziej wkręcać się w fabułę. Skończyło się na tym, że po dwóch przeczytanych książkach z tej serii zaczęłam rozpaczać, że tak długo muszę czekać na kontynuację.


Uwaga, uwaga! Przynoszę dobre wieści :) 
Już w czerwcu tego roku, nakładem Wydawnictwa Czwarta Strona ukaże się trzeci tom Buntowniczki z pustyni, Duchy rebelii. Ja nie mogę się doczekać tej premiery :) A Wy? 


~~~~~~~~~~
Koniecznie dajcie mi znać, jakie są Wasze ulubione serie :) Jestem bardzo ciekawa!

Recenzje:
Czas żniw (klik)
Zakon mimów (klik)
Pieśń jutra (klik)
Buntowniczka z pustyni (klik)
Zdrajca tronu (klik)

6 komentarzy:

  1. Czytałam 1 tom "Buntowniczki" i nie mogę się soczekać reszty! Niestety obecnie musze przeczytać inne, na szczęście równie dobre, książki, więc najpewniej 2 i 3 przeczytam, po premierze tego ostatniego.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim numerem jeden z serii jest "Władca Pierścieni" :D Uwielbiam, kocham i żyć bez tej trylogii nie mogę :D
    Tych serii jeszcze nie czytałam, ale mam ogromną ochotę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No cóż, moja ulubiona seria to Jeżycjada, mimo swojego wieku nadal ją czytam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałem akurat tych serii, ale buntowniczkę (a właściwie jej pierwszy tom) mam na czytniku więc pewnie kiedyś przeczytam. Interesujący post ;)

    Pozdrawiam
    http://ksiazki-czytamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Do serii Samanthy Shannon bardzo mnie ciągnie. Słyszałam o niej wiele dobrego (m.in. właśnie o świetnej kreacji świata przedstawionego), więc koniecznie muszę ją przeczytać.
    Co do drugiej serii to muszę przyznać, że nie jestem nią zachwycona. Nie wywarła na mnie tak dużego wrażenia, jak wszystkie recenzje obiecywały. Ale przynajmniej okładki są prześliczne ♡♡
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. O "Buntowczcie..." czytałam wiele pozytywnych opinii. Twoja mnie tylko w niej utwierdziła. Muszę po nią sięgnąć 😊

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 LIBRO D&K , Blogger