O przyjaźni i nie tylko... "Piękne złamane serca" Sara Barnard #34




Tytuł: Piękne złamane serca
Autor: Sara Barnard
Stron: 358
Rok wydania: 2017
Wydawnictwo: Insingnis


Skrzywdzeni ludzie potrafią być bardzo destrukcyjni w stosunku do samych siebie i czasem pociągają za sobą bliskie im osoby, chociaż często nie zdają sobie z tego sprawy.

~~~~~~~~~~~~

Caddy i Rosie - przyjaciółki od zawsze i na zawsze. Chodzenie do dwóch różnych szkół nie było dla nich problemem - widywały się po zajęciach i rozumiały się jak nikt inny.

Do czasu, kiedy w szkole Rosie pojawia się nowa uczennica. Suzanne i Rosie szybko odnajdują wspólny język i zaczynają się bliżej poznawać. Niegdyś najlepsze przyjaciółki oddalają się od siebie, co bardzo smuci Caddy. 

Gdy Caddy pozna prawdę o przeszłości nowej dziewczyny wszystko może się zmienić. Czy na lepsze...? 


Nie każdy potrafi być prawdziwym przyjacielem dla kogoś, kto rzeczywiście tego potrzebuje.

~~~~~~~~~~~~


Zaczynając czytać tę książkę spodziewałam się historii smutnej przyjaźni - dwie przyjaciółki, pojawia się nowa dziewczyna, przyjaźń się rozpada. Nawet gdyby tak akcja potoczyła się byłabym zadowolona. Niezmiernie się cieszę, że autorka zdecydowała się na o wiele ciekawszą fabułę i dosyć trudny wątek poboczny - przemoc w rodzinie. Dzięki temu ta lektura nie była kolejną opowieścią o trudach kobiecej przyjaźni, ale także zawiera pewien ważny przekaz - bądź wrażliwy na czyjś ból i nie bój się reagować.

Caddy, główna bohaterka i narratorka na, początku tej książki jest zazdrosna o Suzanne. Boi się, że ta odbierze jej najlepszą przyjaciółkę. Czytając perspektywę Caddy czułam się jak piąte koło u wozu - niechciana i niepotrzebna. W trakcie lektury sytuacja się nieco zmienia, z czego nie byłam w stu procentach zadowolona, bo wychodzę z założenia, że jeśli ktoś robi coś, co mi się nie podoba, to sama tego nie robię. Caddy była zła o to, że Rosie spędza więcej czasu z nową przyjaciółką. Dlaczego później sama robiła tak samo? Rozumiem, że mogła czuć się do tego zobowiązana z powodu odkrycia tajemnicy Suzanne, ale mimo tego wolałabym, gdyby nie angażowała się aż tak w nową przyjaźń.

Podczas czytania nie nudziłam się - akcja może nie była nie wiadomo jak dynamiczna, ale też nie dłużyła się. Każdy rozdział przedstawiał nam kolejne fakty z życia dziewczyn, ujawniał nam przeszłość Suzann, relacje z jej bratem i rodzicami. Dziewczyna była spontaniczna, co powodowało, że nigdy nie byłam pewna, co teraz zrobi, jaki będzie jej kolejny krok.

Podobały mi się sceny, kiedy Caddy wymykała się przez okno, aby porozmawiać z Suzanne. Co prawda sama pewnie nie wymykałabym się z domu w środku nocy, ale miło się o tym czytało. Przyznam, że na końcu lektury zakręciła się łezka w moim oku. Zakończenie było wzruszające, pokazało, jak bardzo dziewczynom na sobie zależało, jak wiele były w stanie dla siebie nawzajem poświęcić. 

Bardzo się cieszę, że na ostatnich stronach książki znajdują się numery kontaktowe i strony internetowe, dzięki którym osoby, które borykają się z problemem przemocy, mogą znaleźć pomoc i wsparcie zaufanych ludzi. 

Bądźmy otwarci na problemy ludzi wokół nas i nie bójmy się reagować. Dzięki ciepłemu słowu możemy uratować komuś życie...



Za pomoc przy zdjęciach dziękuję Patrycji z Photographic world by Pati

25 komentarzy:

  1. Mam w planach tę książkę! :)

    Obserwuję bloga i zapraszam do siebie! :)

    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś miałam w planach tę książkę, ale przeczytałam kilka mieszanych recenzji i jakoś mnie od niej odrzuciły, sprawiając, że po jakimś czasie zwyczajnie o niej zapomniałam... Ale dzięki Twojej recenzji wezmę ją chyba jednak pod uwagę przy kolejnych zakupach w księgarni internetowej ☺️

    Pozdrawiam, she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam tę książkę! :)
      Pozdrawiam również!

      Usuń
  3. Może kiedyś i ja po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Możliwe iż kiedyś przeczytam tę książeczkę ale nic nie obiecuję.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o niej dużo dobrego i jestem jej ciekawa. Mam nadzieję, że w tym roku uda się ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Po przeczytaniu Twojej recenzji jeszcze bardziej chcę przeczytać tę książkę <3 Mam nadzieję, że uda mi się to w najbliższym czasie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Poruszanie przez autorów tak ważnych wątków społecznych jest niezwykle istotne dla ludzi, którzy być może borykają się z takimi problemami, może dzięki temu i oni zwrócą się o pomoc, bardzo ciekawa recenzja, pozdrawiam, Asia z ucztadladuszy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jest to książka z typu tych, które czytam.
    Dobrze że są takie książki, opowiadające o problemach w przystępny sposób. :) Mimo że nie sięgnę po lekturę, to warto o niej wiedzieć.

    Pozdrawiam jeżowo
    Nikodem z https://zaczytanejeze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety, książka nie przemawia do mnie, jednak lubię czytać takie posty :) są bardzo interesujące :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz spotykam wzmiankę o tej książce w sieci i cieszę się, bo Twoja recenzja mówi mi jedno: Śnieżynka, rusz się i przeczytaj tę powieść!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak! Nie ma na co czekać! Musisz przeczytać tę książkę, bo na prawdę warto :)

      Usuń
  11. Gdzieś mignęła mi ta okładka i Przyznam szczerze, że jest całkiem przyjemna dla oka. Ale jakoś treść książki wcale mnie nie przekonuje

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna recenzja ;)
    A książka mi już tyle razy przelatywała przed oczami, że w końcu muszę ja kupić :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Już od jakiegoś czasu jestem zainteresowana tą pozycją :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czas na dopisanie do listy, nie tylko ze względu na cudną okładkę :D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem ciekawa tej pozycji od dani jej premiery, ale nie miałam jeszcze okazji jej przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przede wszystkim okładka, która niezwykle mnie przyciąga, a jeśli chodzi o samą książkę, to mam ją w planach :)

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Niesamowity Świat Książek

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem zaintrygowana ;) Wpisuję na listę ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Miałam ją w planach, do tego ładnie wydana. Jednak jakoś mi przeszło już.
    Zaczytana Weni

    OdpowiedzUsuń
  19. Trochę taka dla gimnazjalistki ;) chyba podziękuję tym razem

    OdpowiedzUsuń
  20. Okładka mnie kusiła, ale jednak tematyka do mnie nie przemawia :)
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  21. Myślę, że muszę do niej zajrzeć, na pewno mnie poruszy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam w planach przeczytanie tej książki, ale są to raczej bardzo odległe plany. W najbliższym czasie jedyne na czym będę miała czas się skupić to lektury szkolne ;/
    Bardzo ciekawa recenzja.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 LIBRO D&K , Blogger