Przedłużmy sobie Święta!

Hejka!
Wybaczcie mi, że tak długo nie było żadnych nowych postów. Miałam okropnego "stopa czytelniczego". Na całe szczęście już z niego wyszłam i niedługo na blogu nowe recenzje! Dziś mam dla Was post o książkach idealnych na Święta. Mimo, że Wigilia już za nami, dzięki tym książkom Święta mogą trawać cały rok. Zapraszam serdecznie!



1. "Psiego najlepszego" W.Bruce Cameron

Pielęgnuj wspomnienie o chwilach, które razem spędziliśmy, zamiast żałować, że minęły.

Kiedy na świat przychodzi pięć niesfornych szczeniaczków, Josh zgłasza się po pomoc do lokalnego schroniska. Tam poznaje uroczą i kochającą zwierzęta Kerri, która z zapałem uczy go, jak dbać o psią rodzinkę. Wspólnie przygotowują szczeniaki do adopcji w ramach świątecznego programu szukania nowych domów psiakom ze schroniska. Wraz z upływem czasu Josh zaczyna darzyć dziewczynę coraz cieplejszym uczuciem. Im bardziej zakochuje się w Kerri, tym bardziej przywiązuje się do futrzaków, które wniosły w jego życie mnóstwo miłości.
Kiedy zbliżają się święta i nieuchronny termin oddania szczeniaków, Josh zastanawia się, czy będzie w stanie bez nich żyć.


2. "Światło" Jay Asher

Sierra prowadzi podwójne życie, a jego rytm wyznaczają święta Bożego Narodzenia. Jedno to życie w Oregonie, przy plantacji drzewek choinkowych, którą prowadzi jej rodzina. Drugie to życie świąteczne, kiedy przychodzi czas ich sprzedaży i wszyscy przenoszą się na miesiąc do Kalifornii. Gdy podczas jednej ze świątecznych podróży poznaje Caleba, wszystko się zmienia.
Calebowi daleko do idealnego chłopaka. Kiedyś popełnił ogromny błąd, którego cenę wciąż płaci. Sierra potrafi w nim jednak zobaczyć coś więcej niż jego przeszłość i jest gotowa zrobić wszystko, by pomóc mu odzyskać wiarę w siebie. Sierra i Caleb odkrywają coś, co może przezwyciężyć nieporozumienia, podejrzliwość i niechęć, które narastają wokół nich: prawdziwą miłość.


3. "W śnieżną noc" Lauren Myracle, Maureen Johnson, John Green

Trzy nastrojowe i dowcipne zarazem, powiązane ze sobą romantyczne opowiadania, napisane przez troje znanych amerykańskich pisarzy to wspaniały świąteczny prezent nie tylko dla miłośników powieści Johna Greena. W Wigilię miasteczko Gracetown kompletnie zasypuje śnieg. Na pocztówkach może i wygląda to malowniczo, ale w rzeczywistości bardzo komplikuje życie. I na pewno nikt nie spodziewa się, że przedzieranie się przez zaspy samochodem rodziców, nieplanowana kąpiel w przeręblu albo nieprzyzwoicie wczesna zmiana w Starbuksie mogą prowadzić do spotkania z miłością. Jednak w śnieżną noc, kiedy działa magia świąt, zdarzyć się może wszystko.


4. "Wieczór taki jak ten" Gabriela Gargaś

Michalina ma 27 lat i sama wychowuje młodszego brata. Mieszkają w przepięknej, malowniczej miejscowości u podnóża Tatr. W codziennych trudach wspiera ją jej babcia Zosia, właścicielka cukierni „Cynamonowe serca”. To za jej radą, by podreperować budżet, wnuczka postanawia na okres Bożego Narodzenia wynająć pokoje dla gości. Do pensjonatu przyjeżdżają tylko cztery osoby: ekscentryczny rozwodnik, który najchętniej wymazałby Święta z kalendarza, starsza pani, która pragnie odzyskać utracone wspomnienia oraz tajemnicza pani doktor z córką. Gdy dzień przed Wigilią do drzwi domu Michaliny zapuka jeszcze jeden gość, życie kobiety wywróci się do góry nogami.


5. "Cztery płatki śniegu" Joanna Szarańska

Gwiazdka za pasem, w powietrzu pachnie makowcem, goździkami i zieloną choinką. Mieszkańcy małego miasteczka myślą już o przygotowaniach świątecznych, ale na drodze lepienia uszek i łańcuchów choinkowych staną im rodzinne perypetie. Zabiegani zapomną, co naprawdę liczy się w świętach. Na szczęście ktoś im o tym przypomni...Ten wyjątkowy czas skrzyżuje ze sobą drogi małżeństwa posądzającego się wzajemnie o zdrady, młodej mamy zmęczonej dobrymi radami teściowej, sknery, którego żona marzy o dziecku, kobiety samotnie wychowującej córeczkę i pewnego przystojnego mężczyzny. Wśród codziennych problemów trudno się zatrzymać i po prostu cieszyć wspólnymi chwilami, ale w miasteczku mieszka ktoś, kto pomoże im na nowo odkryć magię świąt.


Mam nadzieję, że dzięki tym lekturom magia Świąt zostanie z nami jeszcze na długi czas :) 



W tym poście wykorzystałam opisy książek z portalu lubimyczytac.pl




14 komentarzy:

  1. Wszystkie te książki, które podałaś nie przeczytałam. Jednak mam nadzieję, że uda mi się zaopatrzyć we wakacje (zawsze tak robię) i w święta sobie je przeczytam.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :D
    http://okularnicaczyta.blogspot.com/2017/12/ludzie-mysla-ze-wiedza-o-mnie-wszystko.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tylko Psiego najlepszego. Dla psiarzy - must have, must read. Dla nie-psiarzy - wydaje mi się, że fabularnie jednak książka lekko kuleje, zwłaszcza pod względem relacji międzyludzkich.

    Pozdrawiam i życzę udanego czytelniczo Nowego Roku :)
    Ewelina z "Gry w Bibliotece"

    OdpowiedzUsuń
  3. Psiego najlepszego jest świetne! A W śnieżną noc bardzo chce przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się "przejadły" te wszystkie świąteczne książki. A dzisiaj mamy 1 stycznia, także kolejne przeczytam dopiero w grudniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Och, jak bardzo chciałabym przedłużyć święta! Przeczytałam Cztery płatki śniegu i bardzo mi się podobała, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś nie lubię książek które "biją" po oczach świątecznym klimatem. Wydaje mi się to takim tanim chwytem marketingowym.

    Pozdrawiam
    https://ksiazki-czytamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach książkę "Światło" muszę w końcu się za nią zabrać. :)

    Pozdrawiam,
    Luna Fisher

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tylko "W śnieżną noc " chyba dwa lata temu. Nie sięgam za często po książki o takim klimacie ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Był sobie pies jutro będzie na blogu ;) uznaję ją za uroczą książkę! zaś światło planuję niebawem ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Obiecywałam sobie, że przeczytam coś świątecznego, ale miałam tyle zaległości, że nic z tego nie wyszło :D
    Może za rok :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W sumie nawet nie przyszło mi na myśl, że świąteczne książki mogę czytać w innym okresie, a przecież to normalna sprawa :D przed świętami nigdy nie mam czasu się za takie zabrać, więc może w środku roku? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książki z motywem świątecznym niezbyt do mnie przemawiają, ale Światło czeka już na swoją kolej :)

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Pełna kulturka

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam święta i motywy z nimi związane. Dlatego szukam książki o świetach z wątkami fantastycznymi :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie lubię książek o tematyce świątecznej, więc nic dla mnie ^^

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 LIBRO D&K , Blogger