"Zapach domów innych ludzi" Bonnie-Sue Hitchcock #71

Co mnie zaintrygowało w tej książce? Okładka i tytuł. Te dwie rzeczy przyciągnęły mój wzrok, gdy egzemplarz ten leżał jeszcze na półce w empiku. Co sądzę o tej powieści już po przeczytaniu? Zapraszam na recenzję.


Czwórka głównych bohaterów, Ruth, Dora, Alyce i Hank - wszyscy mieszkają na Alasce w niesamowicie trudnych czasach. Alaska staje się nowym stanem USA, zakazuje się polowań, ludzie buntują się, bo zakazuje im się rzeczy, które robią z pokolenia na pokolenie.

W tym czasie ginie ojciec Ruth, a jej matka porzuca córki. Dora żyła w patologicznej rodzinie, z której została uratowana. Alyce marzy o karierze baletnicy, ale zamiast spełniać marzenia woli spędzić czas na kutrze rybackim ze swoim tatą, a Hank razem z braćmi uciekł z domu, aby rozpocząć nowe życie.


Od początku powieści towarzyszy nam Ruth. Jak już wyżej wspomniałam poznajemy ją, gdy jest jeszcze mała, nie rozumie, dlaczego rodzice tak bardzo martwią się nową sytuacją. Wkrótce później ginie jej ojciec, a jej matka, która nie wytrzymała tego obciążenia, postanowiła oddać córki pod opiekę ich bardzo ubogiej babci. Jakie relacje łączyły Ruth i jej babcię? Okropne. Koniec końców moim zdaniem babcia kochała wnuczki, ale nie potrafiła im tego okazać, była dla nich okrutna i ni wykazywała się zrozumieniem. 

Sytuacja staje się jeszcze bardziej skomplikowana, gdy nastolatka zakochuje się w popularnym i bogatym chłopaku z okolicy. Wątek ich miłości od początku był dla mnie bardzo smutny, bo dziewczyna przez cały czas porównywała swój dom do domu jej ukochanego. Możecie sobie chyba wyobrazić, jak wyglądały te opisy. Porównanie skrajnie biednego i niesamowicie bogatego domu jest bardzo przykre. 

Relacja rozwija się i Ruth nie jest już w stanie tego kontrolować. Młodzi posuwają się o krok za daleko, a konsekwencje ich błędu będą nieodwracalne.


Kolejną bohaterka, Dora, jak już wspomniałam, została uratowana z patologicznej rodziny przez rodziców swojej koleżanki, Dumpling. Chociaż nowa rodzina zapewniała ją, że JEST członkiem rodziny i ich dom to także jej dom, dziewczyna czuła się zagubiona. Czuła, że jest ciężarem dla rodziny i momentami nawet myślała o powrocie do biologicznych rodziców. Wszystko zmienia się, za sprawą pewnej loterii...

Alyce od zawsze kochała balet. Jej marzeniem było zostać sławną baletnicą, ale najpierw musiała powiedzieć o swoich planach tacie. Tylko jak miała to zrobić, gdy jej marzenia miały się zrealizować w czasie, gdy odbywał się coroczny połów ryb - tradycja Alyce i jej taty. Dla dziewczyny ważniejsza okazuje się rodzina i wyjeżdża na obóz rybacki z tatą. Podczas pobytu tam, dochodzi do pewnego wydarzenia, które może jeszcze wszystko naprawić....

Razem z braćmi zdecydował się uciec od matki alkoholiczki i jej kochanka. Wsiedli na statek, ukrywali się w bagażach i wierzyli, że już wkrótce będą wolni i szczęśliwi. Hank jednak nie przewidziała, że wydarzy się tak straszna tragedia, że rozdzieli braci...


Jedynym błędem, który popełniłam czytając tę książkę było to, że robiłam to w autobusie. Ludzie dziwnie się na mnie patrzyli jak wycierałam łzy ukrywając się za książką. Ale trudno, nie żałuję, bo powieść była cudowna. 

Moją ulubioną bohaterką jest Ruth. Pokochałam ją za to, że była szczera. Gdy czytałam rozdziały poświęcone jej miałam wrażenie, że rozmawiam z przyjaciółką. Opowiadała o wszystkim, dokładnie opisała każde uczucie. Cierpiałam razem z nią, cieszyłam się, gdy ona była szczęśliwa. Podobało mi się to, jak autorka rozwiązała jeden i wprowadzała kolejne wątki miłosne. To było niesamowite.

Podsumowanie: "Zapach domów innych ludzi" to niesamowita powieść opowiadająca o historii czterech osób, które w pewnym momencie życia, bardzo trudnym momencie swojego życia, spotykają się i sprawiają, że w każdym odradza się nadzieja. Serdecznie zachęcam Was do przeczytania tej powieści.


o książce:









autor: Bonnie -Sue Hitchcock
stron: 307
wydawnictwo: Jaguar
rok wydania: 2017
estetyka wydania: 5/5


Dominika



Dlaczego jest tylko jedno zdjęcie w tym poście? Odpowiedź na to pytanie możecie otrzymać oglądając nasze Instastory na profilu @librodk. Zapraszamy serdecznie (klik)!

8 komentarzy:

  1. Bardzo ładne zdjęcia :) O książce słyszałam bardzo wiele, szczególnie w okolicach premiery książki, która była już chyba dosyć dawno. Pamiętam, że bardzo długo chodziła mi po głowie i w końcu kupiłam ją. Przeczytałam bardzo szybko, chyba w jeden wieczór. I chociaż momentami było mi ciężko - jest to dosyć mocna książka - dałam radę ją przeczytać i pokochałam ją całym sercem. Cudowna powieść o skrzywdzonych ludziach, właściwie dzieciach, które dużo rozumiały, ale czuły jeszcze więcej, dlatego każda krzywda dotykała ich kilkukrotnie mocniej. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi niezwykle interesująco.
    Po Twojej recenzji jestem na tak☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaję się być ciekawa no i ma przepiękną okładkę.
    Super recenzja i piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłaś mnie. Chętnie sięgnę po tą książkę :) Cztery różne historie, cztery różne tragedie i nadzieję. Pozdrawiam Kinga

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i tak jak tobie podobała mi się ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Intryguje mnie ta książka od dawna. Po Twojej recenzji mam na nią jeszcze większą ochotę

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię, kiedy w książkach pielęgnowana jest nadzieja, kiedy jej ciepło przenika strony powieści, kiedy go potrzebuję, wystarczy sięgnąć po takie przygody czytelnicze. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobra recenzja i ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 LIBRO D&K , Blogger