"Prawdodziejka" #9

Opowieść o niesamowitej przyjaźni, wytrwałości i odkrywaniu samej siebie. Zapraszam Was do fantastycznego świata „Prawdodziejki”.



AUTOR:  Susan Dehnard
STRON: 400
WYDAWNICTWO:  SQN


„Prawdodziejki nie oszukasz”

                Safiya i Iseult to dwie nierozłączne młode czarodziejki. Safi jest jedyną prawdodziejką (potrafi wykrywać kłamstwa, ocenia, czy ktoś jest szczery) w Czaroziemiach.  Jej zdolność jest ukrywana, ponieważ w innym razie, Safi mogłaby zostać wykorzystana w konflikcie między imperiami.

                Iseult nie wie do końca, jakimi mocami włada. Od początku myślała, że jest więziodziejką jak jej matka, ale z czasem przekonuje się, że potrafi o wiele więcej niż tylko widzieć więźi innych ludzi.

                Czarodziejki wpadają w tarapaty – są tropione przez potężnego i niebezpiecznego krwiodzieja. W tym samym czasie ma się zakończyć rozejm i Czaroziemie mają znowu pogrążyć się w wojnie między imperiami.

                Safi zostaje uratowana przez swojego wuja przed ślubem z imperatorem, który chciał wykorzystać jej moce. Dziewczyna razem w przyjaciółką trafia na statek księcia Merika, który ma obowiązek chronić prawdodziejkę za wszelką cenę…


Moje przemyślenia [mogą być spojlery!]:
Książka spodobała mi się. Nie spełniła moich oczekiwać, ale kiedy przeczytałam drugi tom zrozumiałam, dlaczego. W pierwszej części autorka starała się pokazać nam sytuację polityczną w Czaroziemiach oraz specyfikacje róznych mocy (wiatrodziej, wododziej, krwiodziej). Nie każdemu się się to spodoba, ale kiedy już przebrniemy przez opis sytuacji politycznej ukazuje nam się naprawdę ciekawa historia przyjaźni dziewczyn. Byłam tylko zawiedziona, jak potoczył się wątek miłosny Safi i Merika – liczyłam na rozwinięcie tego wątku L.
Książka jest dobra. Nie zrażajcie się do niej po 200 stronach, bo warto ją przeczytać.


Zachęcam do dyskusji w komentarzach! J


~ZaczytanaD

2 komentarze:

Copyright © 2014 LIBRO D&K , Blogger