TOP 5 ulubione lektury szkolne!

Hej :) Nie wiem, czy to dobrze, że podczas wakacji myślę o szkole i lekturach... Wiem jedno - to wcale nie znaczy, że tęsknię już za szkołą ;)
W dzisiejszym poście przedstawie Wam TOP 5 moich ulubionych lektur szkolnych. Zapraszam :)



5. "Zemsta" Aleksander Fredro
Na piątym miejscu lektura, którą czytałam w ubiegłym roku szkolnym, czyli komedia Aleksandra Fredry. Byłam sceptycznie do tej lektury nastawiona, bo wolę czytać epikę. Jednak zaskoczyłam się. Ta książka jest pełna humoru i to dobrego humoru :) Miejscami naprawdę można się uśmiać. Jednak miałam problem z czytaniem tej książki. Nie lubię czytać na głos, a w tym przypadku czytając w myślach nie wiedziałam, co czytam. Nie wiem, dlaczego miałam taki problem. Koniecznie napiszcie, czy Wy także mieliście podobny problem :)

4. "Chłopcy z placu broni" Ferenc Molnar
Płakałam przy tej książce... Nie mogłam przeżyć tego, że Nemeczek zginął :( Tak się wczułam w historię Chłopców z placu broni, że nocami spać nie mogłam! Co to była za lektura...! Muszę do niej wrócić jak najszybciej :)

3. "W pustyni i w puszczy" Henryk Sienkiewicz
Pamiętam, że tę książkę czytałam na ostatnią chwilę podczas ferii zimowych. Nie lubiłam czytać, czytanie to była dla mnie męczarnia i najgorsza kara. Jednak ta książka sprawiła, że nawet polubiłam czytać lektury. Czytając tę książkę czułam się, jakbym faktycznie była ze Stasiem i Nel w Afryce. To było niesamowite i nowe dla mnie przeżycie. Przeczytałam tę lekturę w około tydzień, co wtedy uważałam za nieprzeciętny wynik. Byłam zawiedziona, kiedy Pani Nauczycielka nie zrobiła sprawdzianu z tej lektury :/

2. "Szatan z siódmej klasy" Kornel Makuszyński
Z tą lekturą związana jest pewna zabawna (z perspektywy czasu) historia :) Lektury czytałam w kratkę, zazwyczaj tylko zaczynałam je czytać, a później przerzucałam się na streszczenia (nieszczegółowe w dodatku!). Tę książkę w ogóle sobie odpuściłam, nawet nie pofatygowałam się, żeby przeczytac streszczenie, bo przecież Pani Nauczycielka nigdy nie robiła sprawdzianów z lektur. Jakie było moje zaskoczenie, kiedy pewnego dnia kazała nam się porozsiadać i zabrać coś do pisania. Chyba wiecie, co było później... Mój płacz, że dostałam pierwszą jedynkę, gniew mamy, która była pewna, że nie musi mnie kontrolować z czytaniem lektur i rozczarowanie mojej Nauczycielki... Było mi tak wstyd, że postanowiłam natychmiast poprawić tę ocenę. W weekeend usiadłam sobie na kanapie w moim pokoju i zaczęłam czytać. I czytałam. I czytałam. I tak się zaczytała, że w weekend skończyłam :) W dodatku książka baaaardzo mi się spodobała! Pozaznaczałam sobie milion fragmentów, które mogą być mi potrzebne podczas poprawiania oceny. I tu znowu zaskoczenie - nie musiałam poprawić oceny :) Nauczycielka tylko przeglądnęła moje zakładki i wpisała odpowiednią ocenę :)

1. "Krzyżacy" Henryk Sienkiewicz
Może i jestem dziwna, ale co tam? :) Ta książka jest FANTATYCZNA! Nie przeszkadzał mi język, jakim jest napisana, nie przeszkadzała mi tematyka, wręcz przeciwnie - żyłam historią Zbyszka z Bogdańca :) Muszę przeczytać tę książkę ponownie. 
Zawiodła mnie tylko jedna rzecz - dlaczego Danusia musiała umrzeć?! :(


To by było na tyle :) Zachęcam każdego do zrobienia takiego rankingu. Link do własnych TOP 5 zostawcie w komentarzu. Jestem ciekawa, jakie są wasze ulubione lektury szkolne :)


~ZaczytanaD



27 komentarzy:

  1. Super :) lepiej niż ja :D ja serio nie lubiłam lektur, ale dobrze, że to się zmienia :) genialny tekst ! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Chłopców z placu broni lubiła ale reszta lektur to dla mnie katorga :)

    Pozdrawiam Agaa
    https://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie najlepsze jak do tej pory to Kamienie na szaniec, Mały książę oraz Opowieści z Narinii.

    Pozdrawiam,
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kamieni na szaniec" jeszcze nie czytałam, ale nie mogę się już tego doczekać :D
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Krzyżacy to jedyna lektura, której nie przeczytałam. Za to bardzo lubię czytać komedię.
    http://zaczytananapoddaszu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja z lektur do dziś uwielbiam "Małego Księcia", "Zbrodnię i karę" Dostojewskiego oraz "Mistrza i Małgorzatę" :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zastanawiałam się, czy nie umieścić w tym rankingu "Małego Księcia" ;)

      Usuń
  6. Za lekturami nie przepadałam, ale było kilka takich, które faktycznie mi się podobały, czy to w podstawówce "Plastusiowy pamiętnik", "Tajemniczy ogród" i "Chłopcy z Placu Broni", czy w szkole średniej "Granica" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie spodobały się wszystkie lektury.. prócz -> KRZYŻAKÓW. Tak, nie miałam tej książki nawet w ręku. Za to ,,Zemsta'' , ,,Antygona'' itp. pochłaniam bardzo szybko, co nie znaczy, że inne książki są gorsze jak np. ,,Mały Książe'' albo ,,Morderstwo w Orient Expresie'' :)

    POZDRAWIAM <3

    OdpowiedzUsuń
  8. W pustyni i w puszczy do tej pory mile wspominam, ale ''Szatana z siódmej klasy'' będę zawsze wielbiła ♥♥
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi się najbardziej podobała "Lalka" i "Zbrodnia i kara" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z lektur wymiennych przez ciebie miałam tylko dwie: Zemstę i W pustyni i w puszczy. Ja z ręką na sercu przyznaję się, że większości lektur nie czytam, aczkolwiek jak omawialiśmy komedię Fredro to wydawała się fajna. Za to do dzieła Sienkiewicza się zabierałam, ale to było tak nudne, że odpadłam po 50 stronach ;D
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Przy "W pustyni i w puszczy" się nieźle namęczyłam, ponieważ pani zadała nam tą książkę na wakacje.. A ja lektur w wakacje nie czytam i zanudziłam się w tej książce, chociaż później stała się dla mnie ciekawsza :D A "Krzyżacy" jejku uwielbiam tą książkę ♥ "Chłopcy z placu broni" i "Szatan z siódmej klasy" też mi się spodobali, a "Zemsta" jeszcze nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo! Wszyscy mówią mi, że jestem dziwna, ale to serio świetnie lektura. :))

      Usuń
  12. U mnie zdecydowanie na miejscu pierwszym byłaby "Ania z Zielonego Wzgórza". ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te lekturę sobie "ominęłam"... ale teraz nadrabiam :) Kupiłam sobie "Anię.." w tym pięknym kolekcjonerskim wydaniu! :)

      Usuń
  13. "Szatan z siódmej klasy" to chyba najlepsza lektura w podstawówce jaką przerabiałam:)

    "Zemsta" mi się nie podoba. Zdecydowanie bardziej wolę Moliera.

    "Chłopcy z placu broni" to fantastyczna lektura, a zakończenie... Sama wiesz:(

    "W pustyni i w puszczy" to była książka, dzięki której pokochałam Sienkiewicza. Świetna przygodówka.

    Przez "Krzyżaków" nie przebrnęłam.

    Z podstawówki dobrze też wspominam "Sposób na Alcybiadesa", "Spotkanie nad morzem" oraz "Dziewczynkę z szóstego księżyca". W gimnazjum jedyną dobrą lekturą jak na razie był tylko "Skąpiec" i "Katarynka".
    Pozdrawiam:D
    https://krainamola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My niestety nie przerabialiśmy "Szatana.." dokładnie, bo tylko ja z całej klasy go przeczytałam :(

      "Zemsta" ma w sobie... to coś :P

      Nieeeeee! Nie przypominaj mi :'(

      Tak, gdyby nie ta książka chyba nawet kijem nie tknęłabym "Krzyżaków" :)

      Warto wrócić do tej lektury! Spróbuj może czytanie z audiobookiem...? Może pomoże Ci ;)

      Nie miałam tych lektur :'(

      POZDRAWIAM :*

      Usuń
  14. Krzyżacy to jedna z najlepszych książek! Nie miałam tego jako lektury, ale i tak przeczytałam...

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 LIBRO D&K , Blogger