"Dżentelmen w Moskwie" Amor Towels #30 [PRZEDPREMIEROWO]

Jeśli szukacie książki, która zmieni wasze nastawienie do świata, ludzi i dóbr materialnych - to książka dla Was :) Serdecznie zapraszam na recenzję książki opowiadającej o dobru, które nosimy głęboko w sobie.



Tytuł: Dżentelmen w Moskwie
Autor: Amor Towels
Stron: 560
Rok wydania: 2017
Wydawnictwo: Znak Literanova


Bo w życiu liczy się nie to, czy nagrodzą nas oklaskami, lecz to, czy będziemy mieć odwagę iść naprzód mimo braku gwarancji uznania.

~~~~~~~~~~~~

Hrabia Aleksander Iljicz mieszka w ogromnym apartamencie w moskiewskim hotelu Metropol. Jak przystało na prawdziwego arystokratę co tydzień strzyże się, pije wino do każdego obiadu w luksusowych restauracjach, a dla rozrywki udaje się do oper i teatrów.

Przynajmniej tak było do tej pory. Przez jeden wiersz Hrabia zostaje skazany przez władze bolszewickie na dożywotni areszt domowy w malutkim pokoiku w hotelu Metropol. Ze swojego dawnego apartamentu może wziąć tylko tyle rzeczy, ile zmieści w nowym lokum.

Hrabia zostaje pozbawiany wszystkiego, co do tej pory wypełniało jego czas wolny - spotkań towarzyskich, popijania wina w restauracjach oraz chodzenia do teatru. Czy uda mu się odnaleźć w nowej, trudnej dla niego sytuacji?


Bez wątpienia zdarzały wam się chwile, w których wasze
życie zrobiło skok naprzód. I bez wątpienia spoglądacie na
nie z zadowoleniem i dumą. Czy jednak żadnej osobie trzeciej
nie należy się choćby małe podziękowanie? Jakiemuś mentorowi,
przyjacielowi rodziny albo szkolnemu koledze, który w
odpowiednim momencie udzielił wam rady, z kimś was zapoznał albo
szepnął o was dobre słowo?

~~~~~~~~~~~~

Hrabia Aleksander jest bardzo spokojnym i poukładanym człowiekiem. Nigdy nie traci pogody ducha, w każdej sytuacji potrafi znaleźć pozytywy, które polepszają mu humor. Był bardzo dyplomatyczny i często dosyć zdystansowany. Podobało mi się w nim to, że zamiast próbować walczyć o swoje, o swój piękny apartament, swoją wolność, postanawia się zwyczajnie przyzwyczaić do nowej sytuacji. Zmienił swoje położenie i dzięki temu dostosował nowe warunki pod siebie tak, aby nadal mógł w pełni być dżentelmenem.

Książkę czyta się bardzo przyjemnie. Kiedy na początku spojrzałam na grubość książki i na rozmiar czcionki wystraszyłam się nieco. Jednak bardzo szybko czytało mi się książkę, szczególnie, gdy gdzieś blisko miałam kubek gorącej herbaty. 
Poza tym książka jest napisana bardzo literackim językiem. Nie wiem, czy tak się to określa, ale jeśli nie wiecie o co mi chodzi, spójrzcie na cytaty powyżej. Nie jest to język, którym są pisane książki młodzieżowe czy każde inne. Jednym może ten sposób pisania przeszkadzać, ale moim zdaniem ten styl idealnie pasuje do tej książki. Historia o takim dżentelmenie powinna być pisana pięknym językiem. Brawa dla autora i tłumacza! Dzięki językowi byłam w stanie przenieść się do Moskwy, do hotelu Metropol :)

W tej lekturze możemy znaleźć masę pięknych cytatów, które mogą nam towarzyszyć w życiu codziennym. Ja kilka cytatów wypisałam i powiesiłam nad biurkiem. Tak dla inspiracji i motywacji :) 
W tej książce każdy znajdzie coś dla siebie. Jest to książka, która wymaga od nas wciągnięcia się w historię Hrabiego, co nie jest w cale trudne! Lektura tej książki może okazać się dla nas niezwykle wartościowa. Dzięki zapoznaniu się z tą książką możemy zrozumieć, że w życiu tak na prawdę nie liczą luksusowy apartament, wieczorki w teatrze czy wykwintne obiady (lub w dzisiejszych czasach najnowsze smartfony, markowe ubrania czy najlepszy samochód). Ważne jest to, co mamy w sercu. To tam jest prawdziwe bogactwo. Życzę każdemu, aby dostrzegł swoje własne bogactwo i zauważał je u innych ludzi.


Za egzemplarz recenzencki bardzo dziękuję Joli z Jak przez okno oraz Wydawnictwu Znak :)
Premiera książki 27.09!




23 komentarze:

  1. Uwielbiam książki ale najbardziej horrory .

    OdpowiedzUsuń
  2. Odkąd usłyszałam o tej książce, bardzo chciałam ją przeczytać, ale z paru powodów zwlekałam z jej zakupem. Jednak po tej recenzji widzę, że nie mam na co czekać:)
    Pozdrawiam:D
    https://krainamola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Co raz więcej blogerów zachwala tę o to pozycję. Może i ja powinnam po nią sięgnąć? Zdjęcia genialne! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale zarówno okładka, jak i recenzja bardzo zachęcające! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z jednej strony z chęcią czytam książki w któych akcja dzieje się w Moskwie, ale szczerzę jakoś nie przepadam za "szlachtą", są oni dla mnie puści i bardzo snobistyczni. Oraz co gorsza przewidywalni. Książka zapowiada się ciekawie, ale jak wspomniałem raczej nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Któryś raz słyszę o tej pozycji i chyba naprawdę jest warta przeczytania, bo wydaje mi się, że nie natrafiłam jeszcze na żadną negatywną recenzję tej książki. Twoja recenzja zachęciła mnie na tyle, że mam ochotę biec teraz zaraz o 21:57 choćby w skarpetkach do najbliższej księgarni ewentualnie nadal w skarpetkach zamówić ją na internecie ;D
    Ta pozycja wydaje się być naprawdę wartościową i wartą przeczytania pozycją. Jestem jej niezmiernie ciekawa.
    Bardzo ciekawa recenzja :)
    Pozdrawiam x

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam taki literacki styl pisania! Nieważne, że książka jest długa, z chęcią bym ją przeczytała c: szkoda, że nie zrobiłaś zdjęcia tych cytatów nad twoich biurkiem, chętnie bym zobaczyła jak to wygląda!
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka niestety nie w moim stylu, ale okładka... Jaaa, jaka jest śliczna, choć w sumie zasiałaś nutkę ciekawości jeśli chodzi o cytaty. Szczerze mówiąc kupiłabym ją dla samej oprawy.

    Pozdrawiam ciepło,
    Sara z Niesamowity Świat Ksiażek

    OdpowiedzUsuń
  9. Intrygujący tytuł jak i opis. Z pewnością zabiorę się za jej przeczytanie. A może ktoś mi kupi ją na urodziny 😂 Moja lista książek się wydłuża, a mało czasu już zostało. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatni wszędzie widzę tę książkę, intrygująca i ciekawa, może się skuszę na zakup? Lubię takie artystyczne perełki, pozdrawiam Asia z ucztadladuszy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam, bardzo mi się spodobała i na pewno jeszcze do niej wrócę.
    Pozdrawiam, justforthedream11.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem już po lekturze tej książki i wiem, że zostanie ona ze mną i będę do niej wracać bardzo często.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jestem pewna, czy chcę czytać kolejną tego typu książkę. zwykle są mocno oklepane.

    OdpowiedzUsuń
  14. Widziałam kilka wzmianek o tej książce w mediach społecznościowych, ale nie jestem pewna czy to książka dla mnie, aczkolwiek kiedy wspomniałaś o świetnych cytatach to kto wie!

    Pozdrawiam, Magda
    https://booksbymags.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapisuję już ten tytuł :D Jestem dzięki Twojej recenzji bardzo nią zaintrygowana :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatnio widzę ją prawie wszędzie! Do tego jest tak pięknie wydana! Chyba najwyższy czas na nowe zakupy :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Niedawno już gdzieś pisałam, że to w ogóle nie mój klimat jeśli chodzi o ksiazki, bo samą Rosję, a konkretnie Moskwę – uwielbiam 😉

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeśli chodzi o opinię o książce - to moje zdanie już znasz z mojej recenzji - nie da się ukryć, że jest to kawałek świetnej literatury i bardzo się cieszę, że trafił w moje ręce :)

    Pozdrawiam,
    shevvolfxczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. książka rewelacyjna, też miałam przyjemność ją czytać. Pozdrawiam https://mamopoczytajsobie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Nawet nie wiesz jak się cieszę, że przypadła Ci do gustu! Wszystkim ją polecam a jednocześnie martwię się, że komuś może się nie spodobać (bo przecież każdy z nas jest inny) ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. To kolejna pozytywna recenzja tej książki. Oczywiście mam ją w swoich planach czytelniczych ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo mnie zainteresował opis, chętnie po nią sięgnę, bo słyszałam o niej wiele pozytywnych słów :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam już wiele razy o tej książce i z każdym kolejnym razem gdy o niej słyszę, coraz bardziej chcę ją przeczytać :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 LIBRO D&K , Blogger