"Tysiąc odłamków Ciebie" #12

Byłam przygotowana na dobrą książkę fantasy. Zastałam bardzo gorący romans z trójkątem miłosnym w roli głównej...


Tytuł: "Tysiąc odłamków ciebie"
Autor: Claudia Gray
Stron: 352
Wydawnictwo: Jaguar

        Książka opowiada historię Marguerite Caine - córki wybitnych naukowców. Pomimo tego, że nie odziedziczyła po rodzicach geniuszu, od najmłodszych lat przebywała w środowisku naukowców odkrywając najśmielne teorie naukowe.

         Jedną z nich jest możliwość podróżowania między wymiarami. Kiedy wynalazek jej matki zostaje skradziony, a jej ojciec zamordowany wszystkie poszlaki wskazują na Paula Markova, najzdolniejszego asystenta jej ojca. Dziewczyna chce się zemścić... ale Paul przeskoczył już od innego wymiaru za pomocą Firebirda...

        Marguerite wyrusza razem z Theo (asystentem taty) w niebezpieczną podróż po wymiarach w poszukiwaniu mordercy.

Moje przemyślenia [mogą być spojlery!]:
Książka zaczęła się genialnie - musicie przyznać, że podróże między wymiarami w poszukiwaniu mordercy to dość oryginalny pomysł na fabułę. Jednak już podczas wizyty w pierwszym z wymiarów zostajemy wprowadzeni w życie uczuciowe narratorki. W sumie później już cała fabuła opiera się na wątku miłosnym między bohaterami. I to moim zdaniem jest wada.

Opis z tyłu książki wskazywał na pomieszanie fantastyki z kryminałem, może thriller. Jednak, jak już wspomniałam, skończyło się na gorącym romansie...

Narracja jest pierwszoosobowa, co moim zdaniem jest wadą. Nie polubiłam narratorki. Starała się być silna, ale gdy w grę wchodził Paul robiła się miękka jak kluska. Była mało konkretna - najpierw zależało jej na Theo, później na Paul, a  kiedy Paula nie było - znowu kochała Theo.

Tempo akcji ogólnie było w porządku. Z początku wszystko działo się szybko - wiadomość o morderstwie, propozycja Theo i przeskoczenie do pierwszego z wymiarów. Jednak w drugim odwiedzonym wymiarze (carskiej Rosji) tempo akcji zwolniło z powodu zniszczenia firebirda (urządzenia do podróży między wymiarami). Przy tym trochę się wynudziłam, bo też w tym czasie wątek miłosny wziął górę. A kiedy już przebrnęliśmy przez to - wszystko kręciło się wokół uczuć dziewczyny.

Podsumowując - książka nie należy do moich ulubionych. Książka jednak może się spodobać osobom, które lubią czytać o trójkątach miłosnych lub szukają jakiegoś romansu na wakacje.

Zachęcam do dyskusji w komentarzach! :)


~ZaczytanaD
Instagram: zaczytana_d

1 komentarz:

  1. Książki jeszcze nie czytałam, ale mam zamiar w najbliższym czasie to nadrobić. :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 LIBRO D&K , Blogger